T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Karar Tarihi: 16.04.2021
Karar No : 2021/28
Sumbas İlçesi Hıfzıssıhha Meclisinin konularla ilişkin 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu gereğince 15.04.2021 tarihinde Kaymakamlık Makamında saat 10.00’da Sumbas Kaymakamı İdil ÖZDEMİR başkanlığında olağanüstü toplanarak aşağıdaki kararları almıştır.
İçişleri Bakanlığı’nın 15.04.2021 tarih ve 6768 sayılı genelgesi doğrultusunda Salgınla mücadele amacıyla alınan kararlar ve belirlenen önlemlerin tutarlılığının ve etkinliğinin sorgulanmasına neden olan bu durumun önüne geçilebilmesi için temel esasları ile ilgili Genelgesinde belirlenen “Dinamik Denetim Süreci” çerçevesinde;
1. Denetimlerin odak noktasını İçişleri Bakanlığının genelgesi ile yürürlüğe konulan sokağa çıkma kısıtlamaları, şehirlerarası seyahat kısıtlaması, konaklama tesislerine dair tedbirler ve işyerlerinin açılış kapanış saatlerine uyulması hususları oluşturmasına;
2-Yürütülecek her türlü denetim faaliyetinde işyeri sahipleri/çalışanları ile vatandaşlarımızı kurallara uymaya/sorumlu davranmaya nezaketle davet eden rehberlik edici bir yaklaşım sergilenecek olup, kurallara aykırılıklarda ısrar, tekerrür, kuralların esaslı ihlali gibi suiistimal edici tutum ve davranışlarla karşılaşılması halinde ise gerekli idari/adli işlem tesisinden imtina edilmemesine;
3-Bu kapsamda tam gün sokağa çıkma kısıtlaması uygulanacak hafta sonları başta olmak üzere sokağa çıkma kısıtlaması uygulanan süre ve günlerde Sayın Kaymakamımızın koordinesinde kolluk kuvvetlerinin azami düzeyde kapasite ile katılım gösterdiği (diğer kurum ve kuruluşların personeli/görevlileri ile takviye edilmiş şekilde) denetimler gerçekleştirilmesine,
4-Geniş katılımlı denetimlerin hazırlıklarına 15 Nisan 2021 Perşembe gününden itibaren başlanılacak ve en üst seviyede personelin katılımıyla 17-18 Nisan 2021 Cumartesi ve Pazar günlerinde ilk uygulaması yapılacak şekilde yoğunlaştırılmış denetim faaliyetleri gerçekleştirilecektir. 17-18 Nisan 2021 Cumartesi ve Pazar günlerinden itibaren sokağa çıkma kısıtlaması uygulanan süre ve günlerde yoğunlaştırılmış denetim faaliyetlerine ağırlık verilmesine;
5-5. Sokağa çıkma kısıtlaması tedbirine yönelik denetim faaliyetlerinde;
5.1 Şehirlerin önemli cadde, bulvar ve meydanları, toplu ulaşım noktaları ile market, bakkal, manav, kasap ve kuruyemişçi gibi işyerlerinin çevresinde denetim faaliyetleri yoğunlaştırılmasına,
5.2Sokağa çıkma kısıtlaması uygulanan süre ve günlerde dışarıda bulunan kişiler tek tek durdurularak kontrol edilmesi sağlanacak ve sokağa çıkma kısıtlamasından herhangi bir muafiyetinin bulunup bulunmadığı, kişinin bulunduğu yerin/zamanın, muafiyetin nedeni, zamanı v e güzergahı ile uyumluluğu kontrol edilmesine.
5.3Sadece turistik faaliyetler kapsamında geçici/kısa bir süre için ülkemizde bulunan yabancılara tanınan sokağa çıkma kısıtlaması muafiyetinin kapsam dışındaki diğer yabancılar tarafından kullanılıp kullanılmadığı denetlenmesine.
5.4Hafta sonları uygulanan sokağa çıkma kısıtlaması sırasında vatandaşlarımızca 10.00-17.00 saatleri arasında faaliyet gösterebilecek olan market, bakkal, manav, kasap ve kuruyemişçilere ancak en yakınındakine, araç kullanmaksızın v e sadece zorunlu ihtiyaçların karşılanması amacıyla gidilebilmesi kuralına uygun hareket edilip edilmediğine bakılmasına,
5.5Hafta sonları uygulanan sokağa çıkma kısıtlaması sırasında herhangi bir istisna kapsamında olmayan 65 yaş ve üzeri vatandaşlarımız ile 18 yaş altı gençler ve çocuklarımızın sokağa çıkma kısıtlamasına uymaları sağlanmasına,
6. Şehirlerarası seyahat kısıtlaması tedbirine yönelik denetim faaliyetlerinde;
6.1Sokağa çıkma kısıtlaması uygulanan süre ve günlerde şehirlerarası seyahat kısıtlamasının denetlenebilmesi için iller arasında gerekli koordinasyon sağlanarak valiliklerce şehirlerin tüm giriş ve çıkışlarında kontrol noktaları oluşturulacaktır.
6.2 Şehirlerarası seyahat edilen tüm araçlar durdurularak içerisinde bulunan kişilerin seyahat izin belgelerinin olup olmadığı, seyahatlerinin muafiyet nedeni, zamanı v e güzergahı ile uyumlu olup olmadığı kontrol edilecektir.
6.3 Şehirlerarası toplu ulaşım araçlarında yapılacak denetimlerde, bu araçlara yolcu alımında HES kodu sorgulama zorunluluğuna uyulup uyulmadığı ve bu araçlarla seyahat eden yolcuların geçerli bir HES kodunun bulunup bulunmadığı konuları titizlikle irdelenecek, seyahat izin belgesi alması zorunlu olmasına rağmen belgesiz seyahat ettiği, muafiyeti kötüye kullandığı ve HES kodu olmaksızın seyahat ettiği anlaşılan yolcular ile HES kodu sorgulama zorunluluğuna uymayan toplu ulaşım araçlarına adli ve idari yaptırımlar uygulanacak ve seyahatlerine izin verilmeyecektir.
7. Konaklama tesislerine yönelik denetim faaliyetlerinde;
7.1Konaklama tesislerinin Güvenli Turizm Sertifikasına sahip olup olmadığı kontrol edilerek Güvenli Turizm Sertifikası olmayan tesisler hakkında gereği ifa edilmek üzere ruhsatı düzenleyen kuruma bildirim yapılacaktır.
7.2Tesislere girişte HES Kodu sorgulaması yapılıp yapılmadığı, müşterilerin bildirimlerinin mevzuatına uygun olarak yapılıp yapılmadığı ve lokanta veya restoranlarda bulunan müşterilerin Kimlik Bildirme Kanununun Ek 2 nci maddesi hükmü doğrultusunda yapılan bildirimde bulunulan kişiler arasında olup olmadığı hususları kontrol edilerek sahte rezervasyon vb. hileli yolların önüne geçilecek ve konaklama tesislerinde kalanlar için getirilen muafiyetlerin kötüye kullanılması önlenecektir.
7.3Konaklama tesisleri içerisinde bulunulan yeme içme yerlerinin sadece konaklama yapan müşterilerine hizmet verip vermediği, masada en fazla iki kişiye servis açılması sınırlamasına uyulup uyulmadığı, yiyecek içecek servisi başta olmak üzere konaklama tesisinin herhangi bir yerinde ya da belirli zaman aralıklarında müşterilerin topluca bir araya gelmelerini engelleyecek tedbirlerin alınıp alınmadığı hususları denetlenecektir.
7.4Konaklama tesislerinde bulunan restoran, lokanta ve diğer otel salonlarında 17 Mayıs 2021 tarihine kadar canlı müzik yapılmasına müsaade edilmeyecek, kayıt dinletilmesi vb. müzik yayınlarının ise en geç saat 21.00’de sona erdirilmesi sağlanacaktır.
7.5Konaklama tesisleri için ilgili Genelgelerimiz ile Sağlık Bakanlığı Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberinde belirlenen tedbir ve kurallara uyulup uyulmadığı hususları detaylı bir şekilde kontrol edilecektir.
8. İşyerlerinin açılış kapanış saatlerine yönelik denetim faaliyetlerinde;
8.117 Mayıs 2021 tarihine kadar faaliyetlerine geçici olarak ara verilen hamam, sauna, güzellik merkezi/salonları, halı saha, yüzme havuzu, spor salonu, lunaparklar ve tematik parklar, kahvehane, kıraathane, kafe, dernek lokali, çay bahçesi gibi yerler ile internet kafe/salonu, elektronik oyun yerleri ve bilardo salonlarının kapalı durumda olup olmadıkları kontrol edilecektir.
8.2Sokağa çıkma kısıtlamasındaki sürelere uymak için tüm işyerlerinin (istisna getirilenler hariç) hafta içi günlerde saat 18.00’de kapanmış olması sağlanacaktır.
8.3Yeme içme yerlerinin açık veya kapalı alanlarda masada müşteri kabul edip etmedikleri ve gelal ile paket servis için belirlenen saat sınırlamalarına uyup uymadıkları denetlenecektir.
8.4Hafta sonu uygulanan sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında 10.00-17.00 saatleri arasında faaliyet göstermeleri öngörülen market, bakkal, manav, kasap ve kuruyemişçilerin açılış kapanış saatlerine uygun hareket edip etmediklerine bakılacaktır.
8.5 Ramazan ayı boyunca özel sipariş üretimi de dahil pide ve ekmek üretiminin iftardan 1 saat önce sonlandırılması hususu ile bu saatten iftar saatine kadar sadece satış işlemi yapılıp yapılmadığı kontrol edilecektir.
9- Denetim çalışmaları sonucunda yürütülen faaliyetlere dair veriler İSDEM’e anlık olarak girilmesine,
10-Yukarıda belirtilen tedbirlere ilişkin Kamu Kurum ve Kuruluşları tarafından yetkileri dahilinde ilgili mevzuat uyarınca gerekli önlemlerin alınmasına, uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi ve mağduriyete neden olunmamasına;
11-Alınan kararların İlçe Basın Bürosu tarafından yerel basında duyurulmasına;
12-Alınan kararların Kaymakamlık ve İlçe Belediye internet sayfalarında ilan edilmesine ve sosyal medya hesaplarından paylaşılmasına;
13-Alınan kararların kolluk, zabıta, sağlık ve Kaymakamlığımızca uygun görülen diğer kamu görevlileri tarafından yürütülmesine,
14-İlçe Hıfzıssıhha Kurulu’nun aldığı kararlara uyulmaması halinde ve her seferinde olmak üzere;
a) 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282. Maddesi gereğince idari para cezası (3469.00 TL),
b) 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 32. Maddesi gereğince idari para cezası (427.00 TL) idari para cezası uygulanmasına,
c)5237 sayılı Türk Ceza Kanununun Bulaşıcı Hastalıklara İlişkin Tedbirlere Aykırı Davranma başlıklı 195. Maddesinde yer alan “….yetkili makamlarca alınan tedbirlere uymayan kişi, iki aydan bir yıla kadar hapis cezasıyla cezalandırılır’’ hükmü gereğince, bu hükme uymayan kişilerin ADLİ ve İDARİ İŞLEMLER uygulanmak üzere idari ve adli makamlara bildirilmesine,
15-Kararların tüm Kamu Kurum ve Kuruluşları, Belediye Başkanlıklarına, Köy ve Mahalle Muhtarlarına tebliğ edilmesine;
16-Daha önce alınan kararların uygulamasına devam edilmesine,
Oybirliği ile karar verildi.