T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Karar Tarihi: 03.05.2021
Karar No : 2021/37
Sumbas İlçesi Hıfzıssıhha Meclisinin konularla ilişkin 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu gereğince 03.05.2021 tarihinde Kaymakamlık Makamında saat 15.30’da Sumbas Kaymakamı İdil ÖZDEMİR başkanlığında olağanüstü toplanarak aşağıdaki kararları almıştır.
Koronavirüs (Covid19) salgının toplum sağlığı ve kamu düzeni açısından oluşturduğu riski yönetmek, sosyal izolasyonu temin ile sosyal mesafeyi koruma ve yayılım hızını kontrol altında tutmak amacıyla ilçemizde alınan tedbirlere ek olarak ilave tedbirler alınmıştır. Bu kapsamda;
1-Sağlık Bakanlığı'nın ilgi (ç) yazısından ilk olarak İngiltere’de ortaya çıkan İngiltere varyantının (B.1.1.7), günümüzde tüm ülkelere yayıldığı, dünyada ve Türkiye’de Covid19 tanısı alan kişilerde artıkyaygın olarak saptanan Covid-19 alt tipi olduğu ifade edilerek son gelişmeler doğrultusunda konunun yeniden değerlendirilmesi sonucunda İngiltere varyantına (B.1.1.7) ilişkin olarak durdurulan İngiltere ve Danimarka uçuşlarının açılmasının ve son 10 gün içinde bu ülkelerde bulunan kişilere uygulanan karantina önlemlerinin kaldırılmasının uygun olacağının, Sağlık Bakanlığı’nın ilgi (d) yazısından ise Hindistan’dan ülkemize gelecek kişilere yönelik ilave tedbirlerin uygulanmasının uygun olacağının mütalaa edildiği görülmektedir.
a- İlgi (a) ve (b) Genelgeler ile İngiltere ve Danimarka uçuşlarına getirilen kısıtlamanın kaldırılmasına,
b- İlgi (c) Genelgemiz ile 31 Mayıs 2021 tarihine kadar uygulanmasına devam edilmesine karar verilen “yurt dışından gelen kişiler için uygulanan son 72 saat içerisinde alınmış negatif PCR test sonucu ibraz edilmesi zorunluluğunun” İngiltere ve Danimarka’dan gelen kişiler için de uygulanmasına,
c-22 Nisan 2021 Perşembe tarihinden itibaren geçerli olmak üzere son 10 gün içerisinde Hindistan’da bulunan ve kara, hava, deniz yolu ile Türkiye’ye gelen kişilerin girişlerinden önceki son yetmiş iki (72) saat içerisinde yapılmış negatif PCR test sonucunu ibraz etmeleri sonrası ülkeye alınması, Türkiye’ye girişlerini takiben Valiliklerce belirlenecek mekanlarda 14 gün karantina altına alınmaları, 14. günün sonunda PCR testi yapılarak test sonuçları negatif çıkanların karantinalarının sonlandırılması, PCR testleri pozitif çıkanların tedavilerinin ise Sağlık Bakanlığı Covid-19 rehberi doğrultusunda yapılmasına,
2- Sumbas İlçesi Alibeyli Köyü merkez mahallede bulunan mülkiyeti hazinede 135 ada 2 parselin 2.349.68 m² alanın mezarlık yanı olması sebebiyle var olan mezarlığa eklenmesi, Sarıveliler mevkii mülkiyeti Orman İşletmesine ait olan 252 ada 6 parselde 62.969.70 m² alanın , Alibeyli Köyü Kalfa mevkiinde kadim mezarlık olarak kullanılan mülkiyeti Orman İşletmesine ait 247 ada 7 parselde 153.982.04 m² alanın; Sumbas İlçesi Kızılömerli Köyü mücavir alanı içerisindeki 115 ada 1 parsel 44.305.00 m² hazineye ait taşınmazın 25.000.00 m² alanının defin yapılacak şekilde planlanarak ilgili bölgelerin mezarlık yeri olarak kullanılıp kullanılmayacağına dair görüş talep edilmektedir.
Kaymakamlık Makamının 05.03.2021 tarihli ve E-294 sayılı oluru ile Mezarlık Yeri Seçimi Komisyonu oluşturulmuş, 12.03.2021 tarihinde saat 11:00 de toplanan komisyon tarafından kurum görüşlerinin değerlendirilmesi ve söz konusu yerin incelenmesi sonucunda 22.04.2021 tarihli rapor hazırlanmıştır.
İlgili rapor sonucunda bahse konu geçen yerlerde yapılan inceleme neticesinde Kızılömerli Köyü mücavir alanı içerisindeki 115 ada 1 parsel 44.305.00 m² hazineye ait taşınmazın 25.000.00 m² alanın, Alibeyli Köyü merkez mahallede bulunan mülkiyeti hazinede 135 ada 2 parselde bulunan 2.349.68 m² alanın mezarlık yanı olması sebebiyle var olan mezarlığa eklenmesi, Sarıveliler mevkii mülkiyeti Orman İşletmesine ait olan 252 ada 6 parselde 62.969.70 m² alanın , Alibeyli Köyü Kalfa mevkiinde kadim mezarlık olarak kullanılan mülkiyeti Orman İşletmesine ait 247 ada 7 parselde 153.982.04 m² alanın güney kısmında bulunan yaklaşık 10.000.00 m² lik aktüel olarak bozuk ormanlık kısmının mezarlık yeri olarak kullanılmasında 19.01.2010 tarih ve 27467 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “ Mezarlık Yerinin İnşası ile Cenaze Nakil ve Defin İşlemleri Hakkında Yönetmeliğin 5.maddesi gereğince söz konusu yerin mezarlık yeri olarak seçimi yapılmasının UYGUN OLDUĞU ” kanaatine varılmıştır.
3-Yukarıda belirtilen tedbirlere ilişkin Kamu Kurum ve Kuruluşları tarafından yetkileri dahilinde ilgili mevzuat uyarınca gerekli önlemlerin alınmasına, uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi ve mağduriyete neden olunmamasına;
4-Alınan kararların İlçe Basın Bürosu tarafından yerel basında duyurulmasına;
5-Alınan kararların Kaymakamlık ve İlçe Belediye internet sayfalarında ilan edilmesine ve sosyal medya hesaplarından paylaşılmasına;
6-Alınan kararların kolluk, zabıta, sağlık ve Kaymakamlığımızca uygun görülen diğer kamu görevlileri tarafından yürütülmesine,
7-İlçe Hıfzıssıhha Kurulu’nun aldığı kararlara uyulmaması halinde ve her seferinde olmak üzere;
a) 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282. Maddesi gereğince idari para cezası (3469.00 TL),
b) 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 32. Maddesi gereğince idari para cezası (427.00 TL) idari para cezası uygulanmasına,
c)5237 sayılı Türk Ceza Kanununun Bulaşıcı Hastalıklara İlişkin Tedbirlere Aykırı Davranma başlıklı 195. Maddesinde yer alan “….yetkili makamlarca alınan tedbirlere uymayan kişi, iki aydan bir yıla kadar hapis cezasıyla cezalandırılır’’ hükmü gereğince, bu hükme uymayan kişilerin ADLİ ve İDARİ İŞLEMLER uygulanmak üzere idari ve adli makamlara bildirilmesine,
8-Kararların tüm Kamu Kurum ve Kuruluşları, Belediye Başkanlıklarına, Köy ve Mahalle Muhtarlarına tebliğ edilmesine;
9-Daha önce alınan kararların uygulamasına devam edilmesine,
Oybirliği ile karar verildi.